تاريخچه دبي

تور دبي،تور دبي ارزان،تور دبي بهار 95،تور دبي قيمت،قيمت هتلهاي دبي،بهترين تور دبي،قيمت تورهاي دبي،ارزانترين توردبي،نرخ ويژه تور دبي،نرخ تور دبي،تور

تاريخچه دبي

۱۳ بازديد

شهر زيباي دبي

تاريخچه  دبي

در سال هاي اخير آوازه ي شهر دبي در دنيا پيچيده است و گردشگران فوج فوج از سراسر جهان بخصوص كشورهاي آسيايي به سمت دبي مي روند تا از تفريحات موجود در اين شهر استفاده كنند، شهري كه به تازگي مدرنيزه شده و باب ميل توريستان خارجي ايست.

به همين كارناوال دليل امروز قصد دارد به معرفي شهر دبي بپردازد تا با هم كمي بيشتر با اين كشور آسيايي آشنا شويم.

دبي به دليل دارا بودن امكانات رفاهي خوب و قابل قبول و همچنين آسمان خراش هاي محبوب و زيبايش مورد توجه قرار گرفته است، انگيزه ي توريست هايي كه به اين شهر مي آيند با هم متفاوت است؛ برخي براي خريد، برخي براي استراحت و تفريح و برخي هم براي كسب تجارب نو دبي را براي مسافرت انتخاب مي كنند.

اما با هر انگيزه و هدفي كه قصد سفر به اين شهر را داشته باشيد لازم است اطلاعاتي كلي در رابطه با شهر بدانيد؛ اطلاعاتي مانند موقعيت جغرافيايي، زبان، تلفن هاي ضروري و … كه نكاتي حياتي براي مسافرتي با خاطراتي خوب هستند.

كشور امارات متحده ي عربي در سمت جنوب ايران قرار دارد، دبي ( Dubai ) با مساحت ۴٬۱۱۴ كيلومتر مربع وسيع ترين شهر اين كشور است و داراي سواحل و بنادر زيبايي در امتداد خليج فارس مي باشد كه از دلايل اصلي محبوبيتش نزد گردشگران مي باشد.

امروزه دبي به عنوان يكي از برترين شهر هاي موفق در زمينه ي گردشگري در سطح جهاني مطرح است. شروع شهرسازي در دبي به سال ۱۷۹۹ ميلادي باز مي گردد اما در سال ۱۸۳۳ ميلادي دبي توسط شيخ مكتوم بن بطي بن سهيل آل مكتوم ( امير دبي ) به عنوان شهر معرفي شد.

دبي بخش زيادي از شهرت و محبوبيتش را مديون موقعيت خوب جغرافيايي و سرمايه گذاري شيخ هاي قدرتمند در زمينه ي جذب توريست است و اين چنين در چند سال گذشته توانست جاي خود را در مكان هاي پربازديد خاورميانه تثبيت نمايد.

واژه ي دبي به معناي دو پي يا دو ريشه و بنياد مي باشد؛ در دبي منطقه اي معروف به خور يا الخور وجود دارد كه آن را به دو منطقه ي ديره و بر دبي تقسيم مي كند و اين نام گذاري هم برگرفته از دو ناحيه ي خور است.

از اماكن ديدني دبي مي توان مسجد جميرا، خانه ي شيخ سعيد، موزه ها، پيست اسكي، برج خليفه و پارك هاي آبي گوناگون، باغ معجزه و … را نام برد كه هركدام طرفداران ويژه ي خود را دارند.

از نكات جالب ديگر درباره ي دبي نوع حكومت پادشاهي مطلقه ي آن است؛ در اين نوع حكومت فرد پادشاه تا زمان مرگ حاكم است و جانشين پس از خود را نيز به تنهايي انتخاب مي كند، در حال حاضر هم دبي تحت سلطه ي خاندان آل مكتوم مي باشد.

دانستني هاي مهم درباره ي دبي:

زبان مردم: زبان رسمي دبي عربي است اما زبان انگليسي هم رواج زيادي دارد. به دليل مهاجرت زياد به اين شهر از كشورهاي آسيايي زبان هاي هندي، فارسي، بنگالي و چيني هم در ميان مردمان دبي استفاده مي شود.

پول رايج: درهم امارات كه با نام اختصاري AED شناخته مي شود واحد پول رايج در دبي است.

تبديل پول: هر درهم معادل ۸۶۰ تومان مي باشد.

اختلاف ساعت با تهران: نيم ساعت جلو هستند.

جمعيت: ۲٫۵۰۳ ميليون نفر.

ميزان سفر سالانه گردشگران به دبي: ۱۴٫۲ ميليون نفر در سال ۲۰۱۵، دبي در اين سال چهارمين شهر پر بازديد در جهان بود.

تراكم جمعيت: ۴۰۸٫۱۸ نفر در هر كيلومتر مربع كه چيزي معادل ۸ برابر ديگر شهرهاي امارات.

بيشترين مهاجران: اغلب مهاجران به دبي از كشورهاي آسيايي مي باشند؛ كشورهايي مثل هند، بنگلادش، پاكستان، فيليپين، ايران. البته از سومالي كه كشوري آفريقايي است هم مهاجران زيادي به دبي روي آورده اند.

متوسط سن: دبي جمعيت جواني دارد و ميانگين سني در اين شهر ۲۷ سال است.

مذهب: دين رسمي اين كشور اسلام است و اقليت هاي هندو، بهائي، مسيحي و بودايي هم در اين شهر زندگي مي كنند.

سوغات شهر: لوازم الكترونيكي، طلا، شكلات، عطر، فرش، پارچه و … از سوغات اصلي اين شهر هستند و كارناوال در مطلبي جداگانه به معرفي سوغات دبي پرداخته است كه مي توانيد از طريق لينك ارائه شده با سوغات بيشتر آشنا شويد.

وضعيت بهداشت: دبي توانسته در بهداشت غذايي و آب به مرحله ي قابل قبولي دست يابد و از لحاظ پزشكي هم در سطح بالايي قرار دارد، دبي مي تواند براي توريستان ميزبان خوبي از لحاظ بهداشتي و درماني باشد.

وضعيت ادامه تحصيل: ۵۰ درصد دانش آموزان اين شهر از اتباع خارجي هستند، آموزش و پرورش اين شهر در سطوح ابتدايي، راهنمايي، متوسطه و دانشگاه پذيرايي دانشجويان است.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.